powered by Agones.gr - livescore

Σάββατο 28 Φεβρουαρίου 2009

50 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΟΠΟ

12 ΣΧΟΛΙΑ
Η ΕΠΕΤΕΙΑΚΗ ΞΕΦΤΙΛΑ

Όλοι γνωρίζουμε το επετειακό αλαλούμ που επικράτησε χθες με το ΠΡΟΠΟ 13.
Ο Οργανισμός έχει βαλθεί να μας αποδείξει ότι αδυνατεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις μιας σύγχρονης, δυναμικά αναπτυσσόμενης πολυεθνικής.
Κι όμως η συνταγή είναι τόσο απλή!
Αρκεί να ρίξεις μια ματιά στο διεθνές επιχειρήν. Τί κάνουν οι πετυχημένοι; Τί είναι αυτό που τους διατηρεί ψηλά στη λίστα των επιχειρήσεων;
ΚΑΛΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.
Τόσο εσωτερική όσο και εξωτερική.
Χθες προσωπικά αντιλήφθηκα το ΠΡΟΠΟ 13 κατά τις 12:30 που ήρθε το πρώτο μήνυμα στην μηχανή και έλεγε ότι στο 13άρι θα μοιραστούν 300.000€. Το πρωί είχα δει το σήμα του ΠΡΟΠΟ 13 στην οθόνη της μηχανής αλλά δεν έδωσα σημασία. Άλλοι συνάδελφοι δεν το κατάλαβαν καθόλου, μια και δεν διαβάζουν τα μηνύματα.
Άρχισε ένας μαραθώνιος για να καταλάβω τι συμβαίνει.
Ο κεντρικός μου δεν ήξερε τίποτε. Στον ΟΠΑΠ χρειάστηκαν 3 τηλεφωνήματα για να μιλήσω τελικά με την αποθήκη. Βλέπεις τα "στελέχη" του οργανισμού αποφάσισαν να επιμηκύνουν το επικείμενο τριήμερο και να κινήσουν για άλλες πολιτείες. Έτσι η τηλεφωνήτρια δεν μπόρεσε να με συνδέσει με κανέναν "υπεύθυνο".
Οι εφημερίδες δεν έγραφαν τίποτε. Ανακοίνωση δεν είχε φτάσει σε κανέναν. Στο site του ΟΠΑΠ στο Internet, τίποτα. Οι συνάδελφοι δεν ήξεραν τίποτε.
Μισή ώρα αργότερα (κατά τις 13:00) άρχισε να λύνεται ο γρίφος.
Άρχισαν να έρχονται διευκρινιστικά μηνύματα και να ομαλοποιείται η κατάσταση.
Αργότερα άρχισαν και τα πρώτα διαφημιστικά μηνύματα στην τηλεόραση. Σαφώς χαμηλής επικοινωνιακής ποιότητας κάτι που δείχνει ότι έγιναν βιαστικά, στο πόδι.
Τα χθεσινά γεγονότα έδειξαν ότι ο ΟΠΑΠ απέχει ΠΟΛΥ από την ωραιοποιημένη εικόνα που προσπάθησαν τα στελέχη του να μας παρουσιάσουν τον τελευταίο καιρό.
Οι μεγάλες εταιρίες δεν γίνονται με τα λόγια. Ούτε η πρόσκαιρη αύξηση της κερδοφορίας τους μπορεί να τις καθιερώσει στην παγκόσμια αγορά. Χτίζονται λιθαράκι λιθαράκι κ. Χατζηεμμανουήλ. Με συμμάζεμα του εσωτερικού και διοικητικές αποφάσεις μακροχρόνιας δυναμικής.


Αλήθεια ο υπεύθυνος του επετειακού project εργάζεται ακόμη στον ΟΠΑΠ;
Ο διευθυντής του;
Το καρναβάλι τελειώνει την Δευτέρα. Οι μάσκες όμως έπεσαν από χθες. Οι άνθρωποι που εμπλέκονται είναι επιεικώς ΑΝΙΚΑΝΟΙ.
Ποιο στοίχημα να βελτιώσουν, και ποια γκανιότα ν’ αλλάξουν και ποια εξόφληση λογαριασμών και ποια και ποια και ποια;
Ποια όνειρά μας να δρομολογήσουν; Και εμείς ετοιμαζόμαστε τα αλυσοδεθούμε στο άρμα τους με δεσμεύσεις αποκλειστικότητας και αιώνιας πίστης.
Η εταιρία πάει με αυτόματο πιλότο. Αν πέσουμε σε κενά αέρος, πάει το αεροπλάνο, φούνταρε. Και ξέρετε κάτι; Στα αεροπορικά δυστυχήματα δεν υπάρχουν επιζώντες.
Και κάτι ακόμη για το ΠΡΟΠΟ 13.
Όταν στις αρχές του χρόνου έφυγα από το σεμινάριο για την αναμόρφωση των παιχνιδιών, έμεινα με την εντύπωση ότι τον Μάρτιο το ΠΡΟΠΟ επανέρχεται στην κλασική του μορφή. Το 13άρι. Και την ίδια εντύπωση είχαν και οι υπόλοιποι συνάδελφοι. Η ιδέα άρεσε και έτυχε της αποδοχής των παρευρισκομένων. Τώρα μας λένε ότι αυτό το 13άρι θα είναι για 4 βδομάδες.
Έστω. Θα δούμε πως θα πάει.
Από τά δύο πρώτα δελτία φάνηκε ότι το δελτιο θα είναι πολυεθνικό με σημαντική αύξηση στο βαθμό δυσκολίας. Υπάρχει και η επιδότηση των 300.000€ στην πρώτη κατηγορία.
Οι γνώμες εδώ είναι πολλές και διαφορετικές. Άλλοι θέλουν "Ελληνικό" ΠΡΟΠΟ, άλλοι δύσκολο και πολυεθνικό, άλλοι έτσι, άλλοι αλλιώς.
Θα κάνω κι εγώ μια πρόταση:
Πιστεύω ότι το παικτικό κοινό που πρέπει να στοχεύσει το 13άρι, αφού παράλληλα παίζεται και το 14άρι, πρέπει να είναι διαφορετικό. Δεν έχει νόημα να βάλουμε τον κλασικό παίκτη του ΠΡΟΠΟ να μοιράσει τα χρήματα που διαθέτει στα δύο δελτία ή να παίξει λίγο παραπάνω. Πρέπει να φέρουμε άλλον παίκτη. Το δελτίο πρέπει να έχει σχετική δυσκολία, να είναι πολυεθνικό με μεγάλες Ευρωπαϊκές ομάδες κράχτες, να έχει τα λογικά στάνταρ του για να δημιουργεί την προσδοκία του κέρδους και να μην ξεπαραδιάζει τον παίκτη για να το καλύψει κατά τη γνώμη του. Η σύνθεση του δελτίου λοιπόν είναι σημαντική. Θα μου πεις τώρα δεν γίνονται όλα μαζί. Χρειάζεται μάγκα να κρατήσει τις ισορροπίες και όχι τυπικό υπάλληλο "δημοσιογράφο". Μπορείς να βάλεις μια μικρή ομάδα 2-3 ανθρώπων που να την πληρώνεις με τις στήλες που θα μαζεύει το παιγνίδι.
Η επιδότηση δεν χρειάζεται. Βάλε όμως την τιμή της στήλης στα 10 λεπτά και μάζευε στήλες.
Δεν έχεις να χάσεις τίποτα. Βάλ' το δοκιμαστικά τον Απρίλιο παράλληλα με το 14άρι. Έπιασε; καλώς. Απέτυχε; το βγάζεις. Η υποδομή σου είναι έτοιμη. Τόλμη θέλει.

Κυριακή 15 Φεβρουαρίου 2009

ΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΥΛΗ ΠΡΑΚΤΟΡΩΝ

2 ΣΧΟΛΙΑ
Από τον προηγούμενο Σεπτέμβριο ο ΟΠΑΠ έχει ξεκινήσει τη διάθεση των στατιστικών στοιχείων δελτίων και τζίρου των πρακτορείων στο διαδίκτυο.
Ο κάθε πράκτορας, και μόνο αυτός, συμπληρώνοντας μια απλή ηλεκτρονική αίτηση ζητά να έχει πρόσβαση στην υπηρεσία. Αφού του έρθει ο κωδικός του, μέσω της τερματικής μηχανής έχει τη δυνατότητα να δει τις αναλυτικές κινήσεις του πρακτορείου του σε παιγμένα, ακυρωμένα και εξαργυρωμένα δελτία για κάποια ημέρα και σε βάθος χρόνου ενός μήνα. Έχει τη δυνατότητα να πάρει τα στοιχεία αυτά σε excel αρχείο, να τα αποθηκεύσει και να τα επεξεργαστεί περαιτέρω. Επίσης μπορεί να δει συνολικά συγκριτικά στοιχεία ανά παιγνίδι και ανά μήνα για τον αριθμό των δελτίων και για τον τζίρο του. Αυτές τις μέρες μάλιστα προστέθηκαν και τα στοιχεία από το 2004 αυξάνοντας το υπό επεξεργασία διάστημα σε 5 χρόνια
Έτσι διευκολύνεται κατά πολύ η δουλειά για τους συναδέλφους που επιθυμούν να έχουν μια συνολική εικόνα για το πρακτορείο τους σε ότι αφορά τη συνεργασία μας με τον ΟΠΑΠ.
Για κάποιους που επιθυμούν να δουν πιο επαγγελματικά το πρακτορείο τους μπορούν να προχωρήσουν σε σύγκριση των στοιχείων του πρακτορείου τους με αυτά του ΟΠΑΠ που ανακοινώνονται κάθε τρίμηνο.
Μπορείς εύκολα λοιπόν να δεις που βρίσκεσαι από πλευράς τζίρου, συγκριτικά με το μέσο όρο του τζίρου που προκύπτει αν διαιρέσεις τον τζίρο του ΟΠΑΠ με τον αριθμό των πρακτορείων.
Αν αυτό το κάνεις για κάθε παιγνίδι θα έχεις την πλήρη εικόνα του πρακτορείου σου συγκριτικά με τα υπόλοιπα πρακτορεία και θα μπορείς να πάρεις τις κατάλληλες αποφάσεις για το πως μπορείς να βελτιώσεις την απόδοση του πρακτορείου σου. Να εντοπίσεις τα τυχόν λάθη σου ή το που υστερείς. Να στρέψεις τις επενδύσεις σου προς τα εκεί που θα είναι πιο αποδοτικές.
Ας δούμε ένα παράδειγμα με βάση τα τελευταία αποτελέσματα που ανακοίνωσε ο ΟΠΑΠ για το εννιάμηνο του 2008. (1/1 έως 30/9/2008)

................................................................ΜΕΡΙΔΙΟ...ΤΖΙΡΟΣ ΜΕΣΟΥ
.....................2008....2007....2008/2007...ΑΓΟΡΑΣ ...ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟΥ
ΠΡΟΠΟ.....37285 .....41856 .....-10,92.......0,94%..........7457
ΛΟΤΤΟ.......38471 ....41717 ......-7,78........0,97%..........7694
ΓΚΟΛ...........1115 .......1364 ......-18,26......0,03%..........223
ΠΡΟΤΟ......34478 ......35727 ......-3,5.........0,87%..........6896
ΤΖΟΚΕΡ.....171030 .....176669 .....-3,19......4,3%............34206
ΕΞΤΡΑ 5.......9704 ......10434 ......-7...........0,24%.......... 1941
SUPER 3......43670 .....44603......-2,09.....1,1%............. 8734
ΣΤΟΙΧΗΜΑ..1596188 ..1481187.....7,76.....40,13%........ 319238
ΚΙΝΟ.........2045251 ..1710298 ...19,58......51,42%....... 409050
ΣΥΝΟΛΑ.....397719...3543855....12,23......100%........... 795438

Στην δεύτερη στήλη είναι ο τζίρος του κάθε παιγνιδιού για το εννιάμηνο του 2008 σε χιλιάδες ΕΥΡΩ.
Στην τρίτη στήλη είναι ο τζίρος του κάθε παιγνιδιού για το εννιάμηνο του 2007 σε χιλιάδες ΕΥΡΩ.
Στην τέταρτη στήλη φαίνεται η αύξηση ή η μείωση στο τζίρο του κάθε παιγνιδιού για το εννιάμηνο του 2008 σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2007.
Στην πέμπτη στήλη φαίνεται το ποσοστό του τζίρου του κάθε παιγνιδιού στο συνολικό τζίρο του ΟΠΑΠ, δηλαδή το μερίδιο αγοράς, πάντα για το εννιάμηνο του 2008.
Τέλος στην τελευταία γραμμή φαίνεται ο μέσος τζίρος ανά παιγνίδι και ανά πρακτορείο για το εννιάμηνο του 2008 με την υπόθεση ότι τα πρακτορεία ήταν 5000.

Με μια ματιά βλέπουμε ότι ενώ ο συνολικός τζίρος ανέβηκε κατά 12%, έπεσε σε όλα τα παιγνίδια πλην ΚΙΝΟ και στοιχήματος στα οποία ανέβηκε κατά 8 και 20% αντίστοιχα. Αυτά τα δύο παιγνίδια κάνουν και το 91,5% του συνολικού τζίρου καθιστώντας τα υπόλοιπα παιγνίδια σχεδόν αδιάφορα. Μόνο το τζόκερ ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα με συνεχώς μειούμενη όμως συμμετοχή στον συνολικό τζίρο.
Άρα πρέπει να επικεντρωθούμε στο ΚΙΝΟ και στο στοίχημα.
Αν ένα πρακτορείο έκανε τζίρο 800 χιλιάδες ευρώ το εννιάμηνο του 2008 και έχει το 70% του τζίρου στο ΚΙΝΟ και άλλο 20% στο στοίχημα τότε κάτι δεν πάει καλά με το στοίχημα. Αυτό σημαίνει ότι το στοίχημα έχει περιθώρια βελτίωσης και πρέπει να δούμε τι δεν κάνουμε καλά.
Πιθανόν η ενημέρωση που παρέχει το πρακτορείο στους παίκτες μέσω εφημερίδων ή internet να μην είναι ικανοποιητική, ή η μετάδοση των αγώνων και των αποτελεσμάτων να μην είναι η ενδεικνυόμενη. Βέβαια οι παράγοντες που επηρεάζουν τον τζίρο είναι πολλοί. Ένα καφενείο για παράδειγμα λίγο πιο πέρα στο οποίο γίνεται παράνομο στοίχημα ίσως να είναι η αιτία. Πάντως κάτι δεν πάει καλά στο στοίχημα το οποίο πρέπει να εντοπίσουμε και να βελτιώσουμε.
Αν τα πράγματα είναι αντίστροφα και ο τζίρος είναι 70% στο στοίχημα και 20% στο ΚΙΝΟ τότε πιθανόν οι οθόνες που δείχνουν κινο να μην είναι αρκετές ή οι θέσεις τους να μην είναι σωστές ή να χρειαζόμαστε καμιά πιο μεγάλη οθόνη.
Εντοπίζοντας λοιπόν το πρόβλημα μπορούμε να βελτιώσουμε τους τζίρους μας στο συγκεκριμένο παιγνίδι και διατηρώντας τους στα υπόλοιπα να βελτιώσουμε συνολικά τα κέρδη μας.
Τα δεδομένα λοιπόν που μας παρέχει αυτή η υπηρεσία του ΟΠΑΠ είναι πολύ χρήσιμα και μπορούν να γίνουν εργαλείο λήψης σημαντικών αποφάσεων που θα μας οδηγήσουν σε βελτίωση των οικονομικών μας.
Παρ’ όλ’ αυτά η υπηρεσία μπορεί να βελτιωθεί κι άλλο και να δώσει στοιχεία στους πράκτορες που θα βοηθήσουν ακόμη περισσότερο.
Κάποιες φορές που δεν έχει την αναμενόμενη δουλειά, αναρωτιόμαστε αν κάτι συνέβη στο πρακτορείο μας ή είναι γενικό το κακό. Έχει τύχει βραδιά CHL που περιμένει να δουλέψεις ο τζίρος να είναι υποτονικός και να αναρωτιέσαι τι γίνεται και με τα άλλα πρακτορεία. Μια και ο ΟΠΑΠ δεν ανακοινώνει τους τζίρους στοιχήματος και ΚΙΝΟ παρά μόνο στο τέλος του τριμήνου θα ήταν χρήσιμο να δίνει μαζί με τον ημερήσιο τζίρο μας και τη θέση του πρακτορείου στην κατάταξη του τζίρου. Φυσικά και την κατάταξη στο μήνα και στο έτος μέχρι εκείνη τη στιγμή. Αν εκείνο το μήνα για παράδειγμα είσαι στην 2385 θέση από πλευράς τζίρου και εκείνο το βράδυ του CHL που δεν έκανες τον αναμενόμενο τζίρο πάς στην 2000 θέση, πάει να πει ότι δεν έκανες κάτι στραβό. Αν αντίθετα μια μέρα με ικανοποιητικό για σένα τζίρο πέσεις στην 3000 θέση τότε κάτι δεν πάει καλά.
Ας το σκεφτούν οι υπεύθυνοι της εφαρμογής. Νομίζω ότι μπορούν να το κάνουν.
Η ΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΥΛΗ ΤΩΝ ΠΡΑΚΤΟΡΩΝ λειτουργεί στη διεύθυνση: http://praktores.opap.gr/Login.aspx